Veel gestelde vragen:
 
PRODUCT
WAAR VIND IK MEER PRODUCTINFORMATIE?
Je vindt meer informatie over de samenstelling van de stof op de product detail pagina. Als je nog andere vragen hebt, dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice.
 
IS EEN PRODUCT NOG OP VOORRAAD?
Omdat we maar een beperkte seizoenscollectie hebben, is het mogelijk dat producten uitverkocht raken tijdens het seizoen. Als de kleur of maat niet wordt vermeld op de pagina met productinformatie, is het artikel niet langer op voorraad. Je kunt dan contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen controleren of het artikel nog bij te bestellen is. Bij artikelen die in de outlet/sale worden aangeboden geldt op=op.
 
ZIJN DE PRIJZEN INCLUSIEF BTW?
De prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW.
 
BESTELLEN
HEB IK EEN ACCOUNT NODIG OM ONLINE TE BESTELLEN?
Je hebt geen account nodig om te bestellen in onze webshop. Met een account kun je echter wel oude bestellingen en de status van je huidige bestelling bekijken. Het aanmaken van een account is gemakkelijk en kan gedaan worden tijdens het afrekenen.
 
IK BEN MIJN WACHTWOORD VERGETEN OF HET WERKT NIET
Als je je wachtwoord bent vergeten, druk dan op de knop "Wachtwoord vergeten" onder aan de inlogpagina om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Als je je e-mailadres invoert, ontvang je automatisch een nieuw wachtwoord. Als je (nog steeds) inlogproblemen hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
 
KAN IK MIJN BESTELLING WIJZIGEN?
Helaas kunnen we je bestelling niet meer wijzigen nadat je deze hebt geplaatst; dit betreft ook het veranderen van de maat en kleur van een item, het verwijderen van een item of het veranderen van het afleveradres. Wel heb je natuurlijk het recht om de volledige bestelling te annuleren. Als je je bestelling wilt annuleren, neem dan voor 16.00 uur contact op met de klantenservice, na deze tijd is je bestelling verzendklaar gemaakt.
 
TECHNISCHE PROBLEMEN
IK HEB PROBLEMEN MET BETALEN
Als je niet kunt betalen voor je bestelling, kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Probeer het eerst nog een keer. Neem vervolgens gerust contact op met onze klantenservice indien het probleem zich blijft voordoen, of bij vragen en of opmerkingen over je betaling.
 
ER IS EEN FOUT OPGETREDEN IN DE WEBSHOP
Onze webshop zou altijd moeten werken. We hebben alles zorgvuldig getest en nagekeken. Als je echter toch een fout in onze webshop aantreft, stellen we het zeer op prijs als je ons hiervan op de hoogte brengt door contact op te nemen met onze klantenservice (info@vlinderenvalentijn.nl). 
 
BETALING
HOE BETAAL IK VOOR MIJN BESTELLING?
Zodra je de afrekenpagina hebt ingevuld, moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden om te worden doorverwezen naar de betaalpagina. We accepteren verschillende betaalmethodes.
 
IS HET VEILIG OM ONLINE TE BESTELLEN?
Wij nemen je online veiligheid erg serieus. Persoonlijke en betaalinformatie is veilig en er worden geen gegevens verstuurd zonder versleuteling. Het beveiligen van je informatie heeft onze hoogste prioriteit. Alle bestellingen worden verzonden over een beveiligde internetverbinding via SSL (Secure Sockets Layer)-versleuteling en andere maatregelen.
 
WAT IS EEN CVC/CVV/CID?
De beveiligingscode van de kaart (CVC/CVV/CID) is een extra drie- of viercijferige beveiligingscode die geprint is (niet in reliëf) aan de voor- of achterzijde van je kaart. De CVC/CVV/CID is een extra beveiligingsmaatregel om te bepalen dat je daadwerkelijk in bezit bent van je eigen creditcard.
 
WANNEER WORDT DE BETALING IN REKENING GEBRACHT?
Als je kaart wordt geautoriseerd, wordt de betaling direct bij je in rekening gebracht en ontvang je een e-mail met de bevestiging dat je bestelling succesvol is verlopen. Alleen betaalde bestellingen worden in behandeling genomen. We brengen (achteraf) geen kosten in rekening voor mislukte betalingstransacties.
 
VERZENDING
WANNEER WORDT MIJN BESTELLING VERZONDEN?
We proberen pakketten binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling te verzenden, met uitzondering van weekends en feestdagen. 
 
KAN IK MIJN ADRES VERANDEREN?
Helaas kunnen we het afleveradres niet meer veranderen nadat een bestelling is verstuurd. We willen erop wijzen dat we het pakket niet opnieuw versturen indien je het pakket niet in ontvangst hebt kunnen nemen.
 
WAT IS DE LEVERTIJD VAN MIJN BESTELLING?
Je pakket wordt zo snel als mogelijk bezorgd. We verzenden al onze pakketten via betrouwbare partners en er kan bij ontvangst om een handtekening worden gevraagd. Indien je niet thuis bent om het pakket in ontvangst te nemen, zal de vervoerder een briefje achterlaten met informatie over hoe en waar je het pakket kunt ontvangen. Het kan ook zijn dat hij/zij nog twee keer zal proberen om je pakket af te leveren.
 
WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?
Kosten van verzending kunt u zien bij uw bestelde items*. Let op: het retourneren is op eigen kosten.
*Aan wijzigingen onderhevig
 
WAT KAN IK DOEN ALS ER IETS MIS IS MET MIJN BESTELLING?
Als je een verkeerd item hebt ontvangen of er ontbreekt iets, neem dan binnen 2 werkdagen contact op met onze klantenservice (info@vlinderenvalentijn.nl). Stuur zo veel mogelijk gegevens mee, waaronder specifieke bestelnummers. Wij nemen met u contact op om verdere afspraken te maken.
 
RETOURZENDINGEN
HOE RETOURNEER IK EEN ITEM?
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je online aankoop, kun je de ongebruikte artikelen retourneren binnen 14 dagen na ontvangst (op eigen kosten). Online bestellingen mogen ook worden teruggebracht bij onze winkel.
Vul het volledige retourformulier in dat je hebt ontvangen, en bevestig het aan je pakket. Gebruik het volgende retouradres: 
 
 
Vlinder & Valentijn bv
Postbus 115
3910 AC RHENEN
Nederland
 
 
Alle goederen worden bij ontvangst geïnspecteerd. Artikelen moeten onbeschadigd worden geretourneerd met de labels nog bevestigd. Items die hieraan niet voldoen, worden geweigerd. We betalen de geretourneerde goederen binnen 14 dagen terug op de rekening waarmee je hebt betaald. Het retourneren is op eigen kosten. We zijn niet verantwoordelijk voor kledingstukken die fout naar ons worden teruggestuurd. We raden je aan om gebruik te maken van een koerierdienst die je verzekert voor de waarde van de producten die je terugstuurt, of je een bewijs van verzending geeft.
 
KAN IK MIJN ONLINE BESTELLING RUILEN?
Helaas kunnen we je retour gestuurde artikelen niet ruilen. Als we je retour gestuurde artikelen in goede orde ontvangen, zullen we ze binnen 14 werkdagen terugbetalen. Als het artikel dat je zoekt, nog beschikbaar is, kun je een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop.
 
HEBBEN JULLIE MIJN GERETOURNEERDE ARTIKELEN ONTVANGEN?
Zodra we je geretourneerde goederen ontvangen hebben, sturen we je een e-mail. Het kan wel even duren voordat we je retournering hebben verwerkt. De terugbetaling volgt binnen 14 werkdagen.
 
DEFECT ARTIKEL
IK HEB EEN DEFECT ARTIKEL ONTVANGEN VAN JULLIE WEBSHOP
Je moet artikelen controleren op defecten zodra je deze hebt ontvangen. Als je denkt dat er een defect is, laat onze klantenservice dan direct weten wat er mis is en voeg een foto toe aan je bericht. Let erop dat we binnen 2 werkdagen moeten worden geïnformeerd als ontvangen items defect of beschadigd zijn.
 
IK HEB EEN KLACHT OVER EEN ARTIKEL DAT IK VIA DE WEBSHOP HEB GEKOCHT
Als je een probleem of een klacht hebt over een artikel dat je via de webshop hebt gekocht, raden we je aan om hierover contact op te nemen met onze klantenservice.
 
PRIVACY
PRIVACYBELEID
We vinden je privacy belangrijk en zullen de informatie die je aan ons verstrekt, niet verspreiden, verkopen of verhuren. 
 
CONTACT
HOE KAN IK CONTACT OPNEMEN MET DE KLANTENSERVICE?
Neem gerust contact met ons op als je vragen of opmerkingen hebt. We helpen je graag.
Stuur ons een e-mail met je vraag en je bestelnummer (info@vlinderenvalentijn.nl).
Je kunt ons ook bellen op +31 (0)317 61 62 79
Onze openingstijden zijn van maandagmiddag tot en met zaterdag, met uitzondering van feestdagen.
 
NIEUWSBRIEF
HOE KAN IK MIJ ABONNEREN OP JULLIE NIEUWSBRIEF?
Abonneer je op onze nieuwsbrief onder aan onze website om altijd als eerste op de hoogte te zijn van wat er gebeurt bij Vlinder & Valentijn.
 
HOE VAAK ONTVANG IK JULLIE NIEUWSBRIEF?
Elke paar weken versturen we onze nieuwsbrief, met het laatste nieuws over onze collecties, onze favorieten en het reilen en zeilen bij Vlinder & Valentijn.
 
HOE KAN IK JULLIE NIEUWSBRIEF OPZEGGEN?
Als je de nieuwsbrief niet langer wilt ontvangen, kun je op elk gewenst moment op 'unsubscribe' onder aan de nieuwsbrief klikken.